Polityka jakości
Uznając, że zdrowie i życie ludzkie jest wartością najwyższą Dolnośląski Wojewódzki Ośrodek Medycyny Pracy – Oddział Obwód Lecznictwa Kolejowego przyjmuje jakość wykonywanych usług za najważniejszy priorytet i temu podporządkowane są wszelkie działania.
Misją Dolnośląskiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy - Oddział Obwód Lecznictwa Kolejowego jest profesjonalna obsługa, rzetelność i natychmiastowa reakcja na wszelkie potrzeby pacjenta. Celem naszym jest zapewnienie wysokiej jakości usług medycznych, realizacja wszystkich potrzeb zdrowotnych pacjentów z zapewnieniem dostępu do świadczeń dla całej rodziny w jej środowisku domowym, zapewnienie wysokiej jakości opieki medycznej w przywracaniu pacjentom zdrowia oraz zapewnienie usług medycyny pracy które spełniają wymagania pacjentów, opieki zdrowotnej opartej na doświadczeniu i praktyce klinicznej, badaniach i edukacji.
Udzielając świadczeń w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej, Poradni Specjalistycznych , Zdrowia Psychicznego i Medycyny Pracy staramy się ułatwić dostęp do lekarza pierwszego kontaktu i poradni specjalistycznych oraz otoczyć pacjentów jak najlepszą opieką medyczną i podnosić świadomość zdrowotną pacjentów.
Nasze cele będziemy realizować poprzez:
-
Zapewnienie profesjonalnej, przyjaznej i sprawnej obsługi Pacjentów z poszanowaniem ich praw.
-
Działania zmierzające do uzyskania pełnego zadowolenia pacjenta.
-
Dążenie do pełnego zaspokajania potrzeb naszych Pacjentów i stron zainteresowanych.
-
Indywidualne i rzetelne podejście do Pacjenta i zdobycie jego trwałego zaufania.
-
Kreowanie pozytywnego wizerunku przychodni zmierzającego do pozyskania i utrzymania naszych pacjentów.
-
Zatrudnianie wysoko wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów.
-
Konsekwentną politykę kadrową – poprzez określenie kompetencji, uprawnień, obowiązków pracowników, zapewnienie im komfortu pracy, możliwości samorealizacji i rozwoju.
-
Systematycznie podnoszenie kwalifikacji personelu i doskonalenia metody pracy.
-
Stosowanie najnowocześniejszych metod leczenia.
-
Tworzenie optymalnych warunków sprzyjających szybkiej poprawie zdrowia Pacjentów przy poszanowaniu ich godności.
-
Świadczenie usług minimalizujących negatywne oddziaływanie na środowisko. naturalne.
-
Przestrzeganie przepisów prawnych i innych zobowiązań
-
Podjęcie niezbędnych działań dla zapewnienia bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim danych osobowych pacjentów.
-
Podnoszenie świadomości oraz kwalifikacji osób przetwarzających dane osobowe w zakresie problematyki bezpieczeństwa danych osobowych.
-
Doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015, obowiązującymi przepisami prawnymi oraz wytycznymi Inspektora Ochrony Danych.
-
Stały monitoring realizowanych procesów oraz wymagań prawnych i innych.
-
Ciągłe monitorowanie satysfakcji Pacjentów dotyczące świadczonych przez nas usług.
-
Stosowanie i doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2015.
-
Określenie i nadzór nad ryzykami i szansami dla realizowanych procesów.
-
Monitorowanie sytuacji zagrożenia epidemiologicznego COVID-19 i dostosowanie się do wytycznych i wymagań prawnych z tym aspektem związanych.
Nasze atuty to :
- Jakość
Naszym priorytetem jest osiągnięcie i utrzymanie najwyższej jakości opieki medycznej w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, zdrowia psychicznego oraz promocji zdrowia.
- Oferta
Zapewniamy szeroki zakres usług medycznych. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych pacjentów , oferując kompleksową opiekę medyczną, realizowaną w komfortowych warunkach i z wykorzystaniem sprzętów najnowszej generacji.
- Praca w zespole
Zatrudniamy doświadczonych specjalistów z różnych dziedzin medycyny. Współpracujemy z wieloma ośrodkami medycznymi a także dzielimy się zdobytą wiedzą, aby współtworzyć system opieki medycznej, w którym pacjent jest najważniejszy.
- Empatia
Naszych pacjentów leczymy z wielkim zaangażowaniem. Pracę wykonujemy z pasją ponieważ rozumiemy potrzeby naszych podopiecznych. Tworzymy przyjazne środowisko, w którym pacjenci mogą wracać do zdrowia.
- Innowacja
W codziennej pracy wykorzystujemy najnowsze osiągnięcia medycyny. Szukamy nowoczesnych technologii, które pozwalają jeszcze lepiej i szybciej leczyć pacjentów, aby dłużej mogli cieszyć się zdrowiem.
Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić taką atmosferę pracy, która sprzyja osobistemu zaangażowaniu pracowników w wykonywanie powierzonych zadań.
Naszym obowiązkiem jest utrzymanie placówki, jako sprawnie działającej jednostki służby zdrowia w dobrej kondycji finansowej i technicznej, przyjaznej Pacjentom i pracownikom.
Kierownictwo DWOMP zobowiązuje się do zapewnienia zasobów niezbędnych do realizacji powyższej polityki oraz deklaruje pełne zaangażowanie własne i całego personelu we wdrażaniu i utrzymaniu Systemu Zarządzania Jakością i jego stałe doskonalenie dla zapewnienia Pacjentom coraz lepszych warunków leczenia i opieki. Jednocześnie Dyrekcja dokonując okresowych przeglądów funkcjonowania systemu weryfikuje politykę jakości przystosowując ją do zmieniających się warunków.
Dyrektor DWOMP
dr n.med. Jarosław Tomczyk